Hej alla bakteriervänner!!

Efter att har gjort ett par statusuppdateringar på facebook om våra älskade bakterier så har jag insett att det finns ett intresse för bakterier. Tänkte därför att det kunde vara kul att starta en blogg om dessa små mikroorganismer då det blir lättare att skriva lite mer fakta här. Bloggen vänder sig givetvis till alla bakterieintresserade men den blir nog kanske mest givande för studerande och "jobbarkompisar". Det kommer ju att bli speciellt givande för mig för jag har redan nu lärt mig en massa nytt (och gammalt som jag har glömt) som förhoppningsvis kan vara nyttigt på jobbet! Och jag hoppas att bloggen kan hjälpa andra på samma sätt! Så kanske ska börja med att berätta lite om mig själv. Jag heter Stephanie (därav valde jag det coola namnet på bloggen. Och kan en kombination av de kära bakterierna som går under Staphylococcus och den otroligt coola Stephanie bli fel? Nej jag tror inte det!) och är leg. biomedicinsk analytiker (BMA). För tillfället så jobbar jag på mikrobiologen på SÄS men har även haft en kort karriär på mikrobiologen Karlskrona (Nu Dackelaboratoriet efter sammanslagningen med Växjö). Är en relativt nybakad BMA och tog min kandidatexamen på Linnéuniversitet i Kalmar 2010.
Men nog pratat om mig för nu ska bakterierna uppmärksammas. =)

Kommentarer
Postat av: Syster

det var min ide!!!

2012-01-12 @ 18:44:39
Postat av: Stephylococcus

Nej det var min idé dock hjälpte du till med designen :) Men tack för det!

2012-01-16 @ 18:03:08
URL: http://stephylococcus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0