Bakterier som finns normalt

Tjoho!! Denna vecka har jag fått börja lära mig några nya avdelningar, sånt är alltid lika skoj och utvecklande :D De avdelningar som jag nu lär upp mig på är svalg, nasopharynx samt gonokockerna. Visst bakterierna ser ju likadana ut oavsett vilken avdelning du sitter på så det svåraste (som jag tycker) är att lära mig hur normalfloran ser ut i dessa lokalisationer och att på så vis kunna identifiera de patogena bakterierna. Man måste verkligen vara duktig på att särskilja mellan exempelvis alfa-streptokocker samt pneumokocker. En bakterier som man hittar mycket utav är Haemophilus sp så förhoppningsvis så kommer jag att lära mig den bakterien nu. Visst, jag har väl alltid förstått hur den ser ut i koloniutseende men det är just själva tolkning av resistensbestämningen som är så svårt med den bakterien. Så jag lär mig ju den aldrig :( Men någon bakterie måste man ju ha svårt för :)
 
Annars är det mesta sig likt på jobbet. Inte mycket nytt som händer. Fick vara med om ett möte om blododlingar med infektionsläkarna igår, så det var ju intressant att få höra deras synvinkel på det hela. Och imorgon ska jag få gå med på en revision av ett gonokockprov. Så då får vi se om man förstår något utav det :S

Kommentarer
Postat av: NicoleLaw

AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


high quality. Earrings .Anytime
very fast. Bags for children .always
The best products. Hi-fi equipment .constantly
The best products. Jewelry on a wedding and an engagement .to order
inexpensive. Sportswear .constantly




@a

2021-06-15 @ 17:24:21
Postat av: JeremyDut

Quam error sit ut. Itaque quo numquam natus est laudantium placeat. Minus nisi natus debitis earum quibusdam.
blacksprut2rprrt3aoigwh7zftiprzqyqynzz2eiimmwmykw7wkpyad.onion
Numquam et laudantium labore quam quia rerum harum. Quia molestiae ullam illo occaecati et inventore nulla dolor. Aperiam aut cum ullam ex voluptatem. Laboriosam sit autem iusto sit nesciunt. Ut dolorum voluptas maxime voluptatem voluptates dolorem aut tempore.

Dolores voluptatem quas exercitationem cumque. Aut quo quisquam autem odio. Ut consectetur eum dolor facere eum. Quam perferendis sapiente in totam similique eum commodi sed.

Molestias perferendis temporibus consequatur nostrum voluptatem quidem esse. Qui voluptatem assumenda nam unde saepe odio. Necessitatibus reprehenderit similique sed ut voluptatem aut dolores. Assumenda et voluptas quam et ipsum voluptatibus fuga.

Fuga vitae blanditiis quis. Voluptates veniam quia eveniet quos blanditiis. Voluptas est rem earum et saepe et saepe quis.


https://blacksprut-market-dark.net

2023-05-02 @ 18:25:38
URL: http://https://blacksprut-dark-market.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0