Larm och sånt

Tjoho alla bakteriefreaks! Jag vet att jag har varit gött kass på att uppdatera på senare tid. Sorry för det! Idag har det varit en lugn dag på jobbet, enbart tre positiva blododlingar! Men det kan man få vara värd när man har jobbat hela helgen :) Dock blev jag lite orolig av den sista bldodlingen som larma. En aerob flaska som larma efter tre dagar. Svårt att se något i prepet och det jag såg tyckte ja såg ut som konstiga små gramnegtiva stavar.... Man kan ju inte låta bli att tänka på Brucella (lång inkubationstid, växt i aerob-flaska samt små), jobbade ju med en för typ åtta månader sen... Men blododlingen var från en canerpatient så jag hoppas på att det var därför bakterierna såg lite påverkade ut. Lär väl märkas :D
 
Morgondagen ser jag framemot, då ska jag till Göteborg för att gå en kurs om Bact/ALERT (blododlingsskåp). Då ska jag förhoppningsvis lära mig mer om hur man hanterar olika fel och så. Kan bli kul, förberedde mig lite idag genom att läsa på om blododlingsflaskorna!
 
Nej det får bli allt för idag! Ha det bra i värmen därute:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0