Bli min kollega!

Mitt yrke är ju biomedicinsk analytiker. Detta är ett väldigt roligt jobb som har många varierande arbetsuppgifter som ska utföras. Enligt en artikel - som jag ska citerar nedan (och som kommer från Dagens medicin) är arbetsmarknaden mycket god. Så passa på att läs till BMA om du är intresserad utav det!! :)
 

"Myndigheten har analyserat hur arbetsmarknaden kommer att bli när de som påbörjar en högskoleutbildning i höst är klara, det vill säga om tre till fem år. Biomedicinsk analytiker är den yrkesgrupp där det finns störst chanser att få jobb. Antalet studenter som beräknas utexamineras motsvarar inte ens halva rekryteringsbehovet fram till 2015.

Orsaken är en kombination av lågt intresse för utbildningen och att många yrkesverksamma snart går i pension, skriver Högskoleverket i sin rapport.

Även när det gäller sjuksköterskor, läkare och sjukgymnaster beräknas rekryteringsbehovet bli något större än antalet utexaminerade från utbildningarna. Orsaken är att vårdbehovet ökar i takt med att befolkningen blir äldre."


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej, jag har snart läst andra året till BMA. Tycker att din blogg är underbar, fortsätt med den! :) BMA blir bara roligare o roligare känns det som.

2013-02-21 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0